måndag 11 juli 2011

När vidrig plastmatta blir supersnyggt blankt vitt trägolv...


Här kommer för & efter bild på mitt sovrumsgolv. Från början låg det plastmatta vilket jag slet upp med lycka när jag såg glimtar av trägolvet som låg inunder! Nu blev idén verklighet! Mamma var skeptisk till en början men efter att Jennifer (syrran) också hade intygit om att det här helt klart kommer bli det snyggaste golvet så blev hon illa tvungen att köpa färg. Med en ganska liten slipmaskin slipade jag & mammas vännina, Tina hela golvet.. Sedan la jag på ett tjockt lager gråblandad grundfärg (eftersom jag inte hade bestämt om jag skulle ha svart eller vitt golv). Medans grundfärgen torkade grubblade jag på färgvalet och kom tillslut fram till att det skulle få bli vitt! -Kan inte bli mer nöjd över resultatet! (fick dock måla 4ggr med vit-lack-golvfärg, fjärde strykningen fick jag hjälp av mamma).                                            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar